5 leggyakoribb hiba az online reklámok
világában
A hirdetők sokszor alábecsülik a reklámozási rendszerek célzási képességeit. Amire kampánytervezés során javasolt odafigyelni:
- a célközönség kiválasztásával csak emeli a valószínűségét annak, hogy a megszólított személyek között több ilyen lesz, mint ami a megszokott ( ha pl. autó-motor kategóriára céloz, részben olyan embereket is megcéloz, akiket jelenleg nem érdekli ajánlata, vagy, ha a „fényképező” kulcsszóra fókuszál, nem mindegyik személy akarja megvenni)
- a célközönség kiválasztásával nem tud megszólítani mindenkit, akit szeretne. Mivel lehetetlen az interneten való magatartásból kiszelektálni az összes olyan felhasználót, akik pl. autóvásárlás iránt érdeklődnek.
Ezért új célközönségre targetált kampány tervezésekor ajánlott több reklámozási rendszert kipróbálni, így megtalálhatja azt a rendszert, amely a legpontosabb/leghatékonyabb célzást nyújtja (minden egyes célcsoport esetében más rendszer működhet és nem állítható az, hogy egy rendszer az összes célcsoport esetében jobban, vagy rosszabbul működne). Próbáljon ki több beállítást és több rendszert is, hogy potenciális ügyfeleinek jelentős része megtalálja termékét, ill. szolgáltatásait, mivel megtörténhet, hogy az ügyfél nem pontosan azt a keresőt, vagy szociális hálót használja, amiben Ön hirdet.