5 leggyakoribb hiba az online reklámok

 

világában

 

 

 
1. A reklámcsatornák gyenge változatosságaSok hirdető csak olyan hirdetési csatornákra összpontosít, amellyel tartós és könnyen mérhető hatást érnek el. Jó példa erre a keresőben megjelenő reklám, vagy az ár-összehasonlító hirdetés. Ne elégedjen meg egy, vagy az első hirdetési csatornával. Fontos megjegyezni, hogy a banner reklámból vagy a Facebook reklámból szerzett tapasztalat nagyon individuális és megismételhetetlen. A széleskörű beállítási lehetőségek nagyszerű alkalmat kínálnak arra, hogy jól beállíthassa kampányát, de sok mindent el is ronthat, ezért ne hagyja, hogy ez eltántorítsa a reklámozástól. Vagy kampánya van rosszul beállítva, vagy új megoldásokat kell keresnie, lehet új partnereket.

 

 
2. Csak a statisztikára támaszkodikA legtöbb ügyfél az alapján értékeli ki reklámját, hogy milyen eredményeket hozott a statisztika. És ez így helyes is. De a sikeres adatok kiértékelése, az hogy hogyan értük el, hogyan tarthatjuk fel, vagy hogyan bővíthetjük már bonyolultabb. Leggyakrabban a web látogatottságát, a visszafordulási arányt és a weboldalon eltöltött időt figyeljük. Ne hagyatkozzon csak a Google Analytics statisztikai adataira. A technológia egyelőre nem tudja felfedni a látogató érdeklődését viselkedése alapján. Ezért javasoljuk a statisztikai adatok kombinálását a minőségiekkel. Mit jelent ez? Játssza fel a weblátogatásokat és párat játsszon le újra (jó eszköz erre pl. a Hotjar). Így megfigyelheti, mely reklám hozz új potenciális ügyfeleket, és mely csak véletlen kattintót.

 

 
3. Alábecsülik a kreatívok szerepét, nem csak a kattintás fontosSok hirdető alábecsüli a minőségét annak, amit az interneten mutatnak be. Többet törik a fejüket azon, hogy melyik rendszert használják, a kampánybeállításokon, mint azon, hogy a reklám megfelelően szólítsa meg a kiválasztott publikumot, vagy, hogy az valamilyen hozzáadott értéket szolgáltasson, hogy a közönségnek oka legyen a reklám megjegyzésére, vagy az arra való reagálásra. Itt egy egyszerű szabály érvényes: gondoljon bele, hogy mit szeretne, ha ügyfele tudna Önről ahhoz, hogy az Ön termékét válassza, és ne a konkurenst. Fordítson nagyobb figyelmet a kreatív háttérre, mint arra, hogy hogyan jelenítse meg azt. Gondoljon arra is, hogy mit jegyez meg Önről és termékéről az aki látta reklámját, de nem kattintott rá. Ilyenből több van.

 

 
4. Mit jelent igazán a célzás

A hirdetők sokszor alábecsülik a reklámozási rendszerek célzási képességeit. Amire kampánytervezés során javasolt odafigyelni:

- a célközönség kiválasztásával csak emeli a valószínűségét annak, hogy a megszólított személyek között több ilyen lesz, mint ami a megszokott ( ha pl. autó-motor kategóriára céloz, részben olyan embereket is megcéloz, akiket jelenleg nem érdekli ajánlata, vagy, ha a „fényképező” kulcsszóra fókuszál, nem mindegyik személy akarja megvenni)

- a célközönség kiválasztásával nem tud megszólítani mindenkit, akit szeretne. Mivel lehetetlen az interneten való magatartásból kiszelektálni az összes olyan felhasználót, akik pl. autóvásárlás iránt érdeklődnek.

Ezért új célközönségre targetált kampány tervezésekor ajánlott több reklámozási rendszert kipróbálni, így megtalálhatja azt a rendszert, amely a legpontosabb/leghatékonyabb célzást nyújtja (minden egyes célcsoport esetében más rendszer működhet és nem állítható az, hogy egy rendszer az összes célcsoport esetében jobban, vagy rosszabbul működne). Próbáljon ki több beállítást és több rendszert is, hogy potenciális ügyfeleinek jelentős része megtalálja termékét, ill. szolgáltatásait, mivel megtörténhet, hogy az ügyfél nem pontosan azt a keresőt, vagy szociális hálót használja, amiben Ön hirdet.

 

 
5. Reklámaktivitások retargeting nélkülMindegyik jó internetes reklám két részből áll. Először is megjeleníti a hirdetés bannerjét, szövegét vagy a hirdetés videóját a potenciális vásárlóknak, hogy növelj a terméke és üzleti tevékenysége iránti érdeklődést. A hirdetés által megszólított közönség egy része rákattint, hogy többet tudjanak meg az ajánlatról, vagy megvásárolják a terméket, így válva az Ön ügyfelévé. Pénzkidobás, ha nem dolgozik olyanokkal, akik érdeklődnek a terméke iránt, akik meglátogatták a webhelyét, vagy olyan ügyfelekkel, akik vásárolhatnak továbbá is. Ezért az interneten minden hirdetési kampánynak tartalmaznia kell egy retargeting részt, amely megpróbálja az egyszeri vevőt állandó ügyfelévé változtatni. 

 

 
Sikeres kampányai érdekében szívesen adunk további tanácsotNézze meg az Etarget termékeit, amelyek lehetővé teszik, hogy kevesebb hibával rendelkezzen az online reklámozásban, vagy forduljon szakembereinkhez, akik szívesen segítenek Önnek.

 


Kapcsolat

Etarget SE Szent István tér 4-5. 5. em. 2. 1051 Budapest

uzlet@etarget.hu

+36 1 / 445 37 83