A linkek rotálása funkció
1 Miért érdemes a Linkek rotálása funkciót használni?
A linkek rotálása egy olyan funkció, amely lehetővé teszi a hirdető számára, hogy ugyanazon kulcsszóhalmazhoz 3 különböző linket rendeljen hozzá. Az Etarget rendszere az adott link mindhárom verzióját megjeleníti az internetezőknek, kiértékeli azokat, és a legeredményesebbet fokozottan jeleníti majd meg. (Természetesen lehetővé tesszük a hirdetések megjelenítési gyakoriságának beállítását is.)
- könnyűszerrel meg tudja állapítani, mely ajánlatára legfogékonyabbak az érdeklődők (pl. az árengedményre, vagy az ingyenes kiszállításra)
- 3 különböző linket hozhat létre egyetlen termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére
- különböző termékeket hirdethet azonos kulcsszóhalmaz segítségével, s mindezt egyetlen ügyfélfiókon belül
2 Hogyan tudom létrehozni egy link különböző variációit ?
Variációk létrehozása
- az ügyfélfióban kattintson a Linkek, Új link létrehozása lehetőségre
- hozza létre az A, B és C variációkat
- az ily módon kapott linkekhez rendelje hozzá a terméket, illetve célcsoportot jellemző kulcsszavakat
- állítsa be a kattintási díjakat
- mentse el az árakat, és a rotálást ezzel be is állította. Természetesen lehetősége van arra is, hogy az egyes linkvariációkhoz más-más illusztrációt csatoljon. Ezt az illusztráció ikonjára kattintva tudja megtenni.
Variációk hozzárendelése már meglévő linkhez
- az ügyfélfióban kattintson a Linkek
- a kívánt linknél kattintson a Módosítás menüpontra
- válassza ki a B lehetőséget, és adja meg a link második variációját
- válassza ki a C lehetőséget, és adja meg a link harmadik variációját
- mentse el a linket
3 A variációk rotálásának beállítása (bővített funkció)
A variációk rotálásának módja (vagyis az A, B és C variáció megjelenítésének gyakorisága) automatikus, illetve manuális is lehet.
- automatikus beállítás az Etarget rendszere kiértékeli az egyes variációkat, és a legsikeresebbet fokozottan jeleníti majd meg, azaz a legnagyobb százalékarányban. Ez a beállítás tehát lehetővé teszi, hogy csak a legeredményesebb variációkra hirdessen (alapbeállítás az ügyfélfiókban).
- manuális beállítás a hirdető saját megítélése alapján változtathatja azt, hogy milyen százalékarányban jelenítse meg a rendszer az egyes variációkat. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a kevésbé sikeres variáció is olyan gyakorisággal jelenik majd meg, mint a sikeresebb verziók.
Ezt a lehetőséget az ügyfélfiók Beállítások menüpontja alatt a Megjelenítés, Rotáció - egyéni beállítások résznél tudja aktiválni.Ezt követően lépjen vissza a Linkek részbe, és kattintson a Módosítás menüpontra.
4 Linkvariációk kiértékelése
A Linkek rotálása funció segít Önnek megtalálni a kampány szempontjából legeffektívebb linkvariációt. A leghatékonyabb link minden esetben az lesz, amelynek a legmagasabb a CTR-je (a kattintás és megjelenítés közötti arány). Minél magasabb a CTR értéke, annál alacsonyabb a kattintási díj. Az effektívebb link tehát több kattintást biztosít, alacsonyabb árért. A kampány kiértékelésére két különböző statisztika is rendelkezésre áll.
- gyors nézet amely a Linkek menüpontnál található meg
- általános statisztika - amelyet a Statisztika menüpont alatt talál meg.
Ez a statisztika csak abban az esetben jelenik meg az ügyfélfiókban , amennyiben a Beállítások Megjelenítés menüjében a A statisztika szétválasztása szöveges keresőkre, tartalomfüggő megjelenésre és általános megjelenésre funkciót kikapcsolja.
A Linkek rotálása funció segít Önnek hatékonyabb módon kiértékelni kampányait. Ez a funkció úgyszintén segít a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában is, illetve Ön is megtudhatja, mely ajánlatára, linkvariációra reagálnak a legjobban ügyfelei.
Amennyiben bármilyen kérdése adódna új szolgáltatásunkkal kapcsolatban, kérjük, keressen meg minket elérhetőségeink valamelyikén, emailben (info@etarget.hu) vagy telefonon (1/ 808 83 53).